Mnohem hlubší zážitky slibuje Ubisoft ve spolupráci s Nvidií a Inworld AI. Dosáhnout toho mají pomocí využívání umělé inteligence u NPC, která mají údajně oživit hratelnost tak, jak se hráčům dosud nesnilo.
Ubisoft se společnostmi Nvidia a Inworld AI spolupracuje na využití generativní umělé inteligence pro nehratelné postavy neboli NPC v budoucích hrách. Takzvané NEO NPC budou navržené tak, aby během hraní komunikovaly s hráči v reálném čase. Kromě toho by postavy mohly různými způsoby interagovat mezi sebou i s okolním prostředím, aniž by k tomu potřebovaly výzvu od hráče.
„Díky NEO NPC spojili narativní a animační designéři Ubisoftu spolehlivost naskriptovaných herních prvků s dynamikou spontánních interakcí s hráči. Posunuli tak budoucnost vývoje her k novým obzorům,“ sdělila v prohlášení společnost Nvidia.
Umělá inteligence je podle viceprezidenta pro vývojářské a výkonnostní technologie ve společnosti Nvidia Johna Spitzera mocný nástroj, který výrazně zlepší hratelnost. „Hry učiní dynamičtější, pohlcující a jedinečné,“ uvedl v prohlášení.
Rovněž lidé z Ubisoftu si od nové technologie slibují unikátní výsledky. Podle viceprezidentky produkčních technologií Guillemette Picardové má umělá inteligence umožnit uživatelům zažít možnosti, které si zatím nedokážou představit. „Mohli jsme vytvořit hlubší imerzi díky animacím obličeje v reálném čase pro skutečně improvizované rozhovory,“ sdělila.
Server Insider Gaming informoval, že na konferenci GDC 2024 Ubisoft předvedl přítomným tři ukázkové scénáře. Tvůrci každý zaměřili na různé oblasti chování NPC a také na povědomí o prostředí a kontextu.